پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3356
-
الف
+

"حشمت فردوس" شبیه «پدرسالار» است

داریوش ارجمند درباره سریال «ستایش» با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

داریوش ارجمند درباره سریال «ستایش» با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

داریوش ارجمند همواره با نقش‌های به یاد ماندنی‌اش در سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی، بخشی از خاطرات خوش تک‌تک ما را رقم زده است.

حال به بهانه پخش مجموعه تلویزیونی «ستایش» از شبکه آی‌فیلم به سراغ این هنرمند رفتیم و با وی به گفت‌وگو پرداختیم. وقتی داریوش ارجمند به سوالاتم پاسخ می داد گاهی صلابت مالک اشتر امام علی(ع)، ابهت احمد بیک کشتی آنجلیکا، اقتدار ناخدا خورشید، مرام اسی آدم برفی و تعصب و خانواده دوستی حشمت فردوس در سریال ستایش را در او می دیدم. داریوش ارجمند که یکی از نمایندگان نسل جدید سینمای متحول شده بعد از انقلاب است، مصداق یک هنرمند برخاسته از بطن مردم، نماینده نسلی معتقد به سنت ها و رفتارش نماد مسلم تربیت خانواده های اصیل و سنتی ایرانی است.

آقای ارجمند، وقتی سریال «ستایش» پخش می‌شود، خیلی‌ها حق را به "حشمت فردوس" می‌دهند. نظر شما چیست؟

وقتی فیلمنامه «ستایش» به دست من رسید من با خواندن شخصیت "حشمت فردوس" فهمیدم که این شخصیت آدم بد داستان نیست. اتفاقا "حشمت فردوس" مرد خانواده دوستی بود و دوست داشت که فرزندانش به شکل و سلیقه خودش زندگی کنند. به نظر من "حشمت فردوس" شبیه «پدرسالار» بود و شباهت‌های بسیاری داشت اما نمی‌دانم چرا "حشمت فردوس" از نگاه مخاطب آدم بدی است البته خوشحالم که الان مخاطب حق را به حشت فردوس هم می‌دهد.

در جایی خوانده بودم که داریوش ارجمند سه شخصیت متفاوت را در «ستایش» بازی کرده است و در هر فصل گویا "حشمت فردوس" تغییرات اساسی می‌کند. شما با این نظر موافقید؟

همه انسان‌ها دائما در حال تغییر و تحول هستند و قطعا "حشمت فردوس" هم برایش همین اتفاق می‌افتد. مخاطب با مرور زمان و با دیدن سه فصل متوجه می‌شود چه اتفاقاتی برای حشمت فردوس افتاده است مثلا خیلی طول کشید تا حشمت فردوس ستایش را عروس صدا کند و این یعنی درام؛ چرا که همه شخصیت‌های این سریال در حال رشد و بزرگ شدن هستند. حشمت سبک زندگی خودش را داشت و خیلی چیز‌ها به مخاطب یاد داد.البته این را هم بگویم به نظر من حشمت فردوس اگرچه بعضی رفتارهای خود را تغییر داده است اما اصول و معیارهایش را نادیده نمی گیرد و به خانواده اخلاق محور و پایبند معتقد است.

شما اگر به گذشته برگردید و دوباره نقش "حشمت فردوس" را به شما پیشنهاد دهند آن را قبول می‌کنید؟

بله. قطعا. من "حشمت فردوس" را دارم و همیشه و همه جا از آن دفاع می‌کنم. نه تنها "حشمت فردوس" بلکه تمام نقش‌هایم را دوست دارم.

 

*گفتنی است، سریال «ستایش ۲» از سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ هر شب ساعت ۲۳:۰۰ بصورت دو قسمتی از آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود و در ساعت‌های ۷ و ۱۵ تکرار خواهد شد.

داریوش ارجمند،‌ نرگس محمدی‌، مهدی سلوکی‌، سیما تیرانداز‌، حدیث میرامینی و امیرمحمد زند‌، در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: ۲۲ سال از فرار ستایش و فرزندانش می‌گذرد؛ اینک هر سه با هویتی دروغین و با نام فامیل رودباری زندگی می‌کنند. ستایش آسوده خاطر از اینکه با تغییر هویت خود و فرزندانش برای همیشه از چنگ حشمت فردوس گریخته است. او حالا صاحب رستورانی در رودسر است و اعتبار و شهرتی نیکو دارد و هرگز تصور نمی‌کند سرنوشت یک بار دیگر او و حشمت فردوس را رو در روی هم قرار دهد.

(مصاحبه کننده: هانیه خاوری)

نظر شما
ارسال نظر